Lussebak

 Lussebullar på Lucia är ett måste
 
Eller vad tycker ni?
 
Min stackars receptbok är alldeles mjölig och har fullt med gula fläckar på uppslaget med saffransbullar. Men det är ju bara ett tecken på att den är välanvänd. Till degen använder jag både 2 ägg och en burk kesella så att bullarna ska bli extra saftiga. Men tyvärr är det alltid så att lussebullar blir snabbt torra. Däremot om du bakar ut dem som med kanelbullar och fyller dem med mandelmassa och smör så blir de garanterat saftiga. Men det är ju lite fusk... så ser ju inte en riktig lussebulle ut!
 
Härligt gul deg snurrar runt i maskinen
 
Jag har förresten fått en ny, snygg och superstark bakmaskin som är helt fantastisk. Nu bakar jag ofta igen.
 
Glad Lucia!
Mille
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0