Tidig grillpremiär

Nu måste grannarna tro att vi är tokiga,
 
men grillade gjorde vi igår. Det är klart att den nya grillen skulle invigas! Min sambo blev grillmästaren som vanligt och på gallret låg fläskkarré i min hemgjorda marinad. Till det hade vi ugnsbakad klyftpotatis, Coleslaw och en grönsallad. Alla gäster blev mätta och glada, men jag tryckte i dem en äppelsmulpaj med vaniljvisp också innan jag som värdinna kunde känna mig helt nöjd.
 
Dessvärre svek min kamera mig då batteriet var helt dött, med andra ord erbjuds idag bara efter-bilder.
 
Middagen är slut och karln i huset diskar tängerna, fortfarande iklädd sin sommarmundering
 
Ja, det det ser inte riktigt riktigt ut när en kille står med pannlampa på huvudet iklädd Hawaii-skjorta och grillar i en framskottad ruta på verandan när termometern pekar på minus 7. Vi konstaterade också att det tar lite längre tid att få köttet färdigt när det är så kallt i luften, men visst blir det gott och mysigt ändå.
 
 
Mille
 
 

Kommentarer
Alucard

Det var mycket god mat, tackar så hemskt mycket för det!
Ser fram emot när vi får grilla på sommaren sedan också, inte bara på försommaren :)

2013-03-11 @ 14:38:47
URL: http://symphonyofthenight.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0