Pannbiff med lök

Äter man det fortfarande?

När jag var barn var pannbiff med lök en ganska vanlig måltid i vårt hem och nästan alltid serverade Pappa den maträtten med sin egeninlagda ättiksgurka. När vardagsstressen började trycka på brukade Mamma förenkla med att skippa de hemmagjorda pannbiffarna och bara steka upp färdigköpta pannbiffar eller köttbullar och lägga i såsen. Dock är pricken över i att steka mycket gul lök tills den blir alldeles glansig och ösa ner i såsen.

Brunsåsen kan du göra själv om du vill vara avancerad men annars tycker jag att en förpackning brunsås från Knorr eller Blåband funkar fint.


Liten färgblanding på tallriken

Jag byter ibland ut den vanliga kokta potatisen mot ugnsrostade rotfrukter. Delvis för att jag tycker att de är så goda och delvis för att kokt potatis serveras så ofta på jobbet att man lätt tröttnar på det.

Mille


Kommentarer
Marie

Vi åt Pannbiff med lök när jag bodde hemma, men pappa gjorde alltid skysås och vi hade pommes frites till :) Gott var det i alla fall! kram

2012-04-16 @ 10:57:14
URL: http://livetotelltheworld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0