Drinktips

Jag kan knappt tro det,

men veckan har rusat förbi och imorgon är det fredag igen.
Jag tänkte att jag skulle bidra med ett drinktips till helgen och tackar samtidigt Andrea för att hon delat med sig av det. Själv blev jag bjuden på den här smaskiga drinken för lite mer än en månad sedan och den blev snabbt en favorit med lyxkänsla.

  • 4 cl ljus rom

  • krossad färsk ananas

  • en sked florsocker

  • färsk mynta

  • is

  • lite Fruktsoda eller Sprite


Om jag kan tyda lappen rätt så heter drinken Batida de Piña

Krossa först ananasbitar och mynta tillsammans med florsockret, ungefär som när man gör en Mojito. I med lite is och måtta upp rom och häll över. Toppa med en skvätt "blannevand", som det heter på skånska. För er andra kan det kallas groggvirke eller läsk. Rör om och försök sedan balansera martiniglaset försiktigt medan du går från köket in till festligheterna i vardagsrummet, utan att spilla!

Mille

 


Kommentarer
Andrea

Vad glad jag blir att du gillar den! Snart skall vi hitta på ännu fler recept min kära ;)

Kramar

2011-04-06 @ 19:10:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0