Smarrig fisk hos Steffi

Fisk i ugnen med riktigt god sås.

När jag var hos Steffi i onsdags blev jag bjuden på en så god fiskrätt att jag var tvungen att sno receptet. Jag tror att pricken över i:et var att såsen delvis var riktigt gräddig och delvis innehöll finhackad kalkon som gav någon speciell sälta. I orginalreceptet stod det skinka, men Steffi valde kalkon och det är nog samma smak nästan. 

Ingredienser:
(till 4 personer)

  • 4 bitar torskrygg

  • flytande margarin (till att smöra formen)

  • 3 dl grädde

  • 1 msk dijonsenap

  • 1 dl riven ost

  • 3 skivor finhackad påläggsskinka eller kalkon

  • 1 dl finhackad gräslök

  • salt

  • svartpeppar

Gör så här:

1. Smöra en ugnsfast form och lägg ut fiskbitarna.

2. Blanda ihop grädde, senap, ost, skinka/kalkon, gräslöken salt och peppar i en skål.

3. Häll blandningen över fisken.

4. Swosch in i ugnen i 225° i ca. 20 minuter.

Servera med fräst spenat och kokt potatis.... och garnera gärna på tallriken med några färska räkor så ser det extra piffigt ut.

Mille


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0