Först en julfika

Snart är det dags att laga middag

... men först tar jag en liten julfika framför TV:n. Sedan några dagar tillbaka är jag husvakt åt mina goda vänner, så nu lyxar jag till det ordentligt den här helgen. Igår lagade jag en god middag bestående av  fisk i ett foliepaket och lite senare ikväll ska det bli kycklingfilé med wokgrönsaker och nudlar.

Idag fikar jag på glögg och Pågens kanelgifflar. Min favoritglögg heter B, L, O, S, S, A och den funkar bra både i lätt och stark variant. När jag värmer glögg bara till mig häller jag upp i en kastrull och värmer tills det ryker. Det får ju inte koka för då försvinner väl alkoholen? Värmer jag glögg för flera så brukar jag sätta ner flaskan, eller flaskorna, i ett vattenbad i en kastrull och värma även på så sätt tills det börjar ryka.


Det fick bli en stor mugg idag,

för jag hittade ingen glöggmugg i mina vänners köksskåp. Jag hade först tänkt att köpa Pågens Gifflar med saffran men de hittade jag inte i affären. Det fick istället bli en klassiker från barndomen.


Se, en sån perfekt liten bulle, den där Pågen är duktig han

Mille


Kommentarer
Marie

Jag har letat efter de med saffran utan resultat. Kanske har de slutat med dem?

2010-12-21 @ 11:46:47
URL: http://livetotelltheworld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0