Mina chokladbollar

Mina chokladbollar

Blanda alla ingredienser med vältvättade händer och ta för Guds skull av dig dina ringar innan du sätter igång.
Rulla runda bollar i handen och sedan i pärlsocker, strössel, kokosflingor eller havregryn. Ställ in i kylen.

  • 150g smör/margarin
  • 5-6 dl havregryn
  • 1 ½ dl socker
  • 3msk kakao
  • 1-2 msk vaniljsocker
  • 2 msk ljummet vatten
  • 1 kaffemått med kaffe (det malda pulvret i kaffeburken alltså)




Mmm, vad det ska bli gott. Jag får alltid tillbaka en massa barndomsminnen när jag äter chokladbollar, och jag tycker också att de passar utmärkt som julgodis.

Mille


Kommentarer
Marie

Mums! Undrar när jag ska få tid att baka julgodis och lussekatter?? :)

2010-12-02 @ 10:53:23
URL: http://livetotelltheworld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0