Fläskkarré & frästa grönsaker

Igår kväll blev jag sugen på vitlöksfrästa champinjoner.

Det är egentligen konstigt att jag blir sugen på just svamp, för fram till att jag var över 20 år kunde jag inte ens röra en svamp och nu älskar jag det. Jag kan verkligen bli sugen på både champinjoner, kantareller eller till och med enkla trattkantareller. 

Kvällens middag blev således frästa champinjoner blandat med övriga grönsaker, fläskkarré, bearnaisesås och barbequesås på flaska.  När man har så mycket grönsaker tycker jag inte att det behövs något ris eller potatis till.


Morötter, färska haricots verts, zuccini och champinjoner


Köttet kryddade jag med salt och grovmalen svartpeppar


Mina frästa grönsaker blev en färgglad blandning

Jag fräste grönsakerna i en skvätt olivolja och kryddade med mitt italienska vitlökspulver, salt, grovmalen svartpeppar och chiliflingor.

Till maten drack jag ett glas rött som jag tycker passade bra till, men vad vet jag egentligen om viner!?


Mille


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0