Nytt i köket

Jag kan äntligen baka ordentligt
 
Fick en köksassistent i julklapp av sambon
 
Jag har önskat mig en köksassistent ett tag nu och har haft svårt att hitta en som bara knådar och vispar, inget annat. I övrigt vet jag att jag aldrig kommer att behöva en köttkvarn och hacka grönsaker gör jag helst för hand. Annars kan jag komplettera med stavmixer och blender. Jag invigde den nya maskinen direkt och bakade två bröd att stoppa in i frysen. Receptet hämtade jag från min Arla-app, Hurtbulle heter brödet och det är fullt med nötter och frön och fiberhavregryn.
 
Jag har fått lite andra fina grejer till födelsedag och jul också.
 
Mitt nya magnetiska knivställ
 
De fina globalknivarna är min sambos som han fick i 30årspresent. Det tog ett tag innan jag vågade använda dem eftersom de är rent ut sagt sylvassa, en eller två naglar har jag skalat av med dem. Men nu är jag helt tokig i dem, vilken skillnad det blir i matlagningen när man har riktigt bra knivar!
 
Jag fick också ett kokboksstativ i trä som passar fint ihop med knivstället
 
Vissa kokböcker är dock lite för stora för stativet tyvärr. Men då passar det jättebra att ställa mobilen på det för alla recept-appar!
 
Mycket smidigare.... nu ser man hela receptet, det gäller bara att inte kladda ner telefonen när man ska låsa upp den efter att skärmsläckaren går på
 
Tack för fina presenter!
 
 
Mille
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0