Morotsbullar

Frallor, bullar, scones, bröd?
 
Goda var de i alla fall. Och passar perfekt att baka ihop på fredagkvällen så att man har färskt bröd till helgfrukostarna.Om man nu har sina fredagkvällar med hemmamys så som jag brukar.
Hittade receptet i Icas Buffé-tidning och har nu klistrat in det i min receptpärm.
 
 
Jag valde att blanda in lite solrosfrön även i degen, har nog fått mig lite tokig i solrosfrön - eller kärnor är det faktiskt. Solrosfrön är svartvita och dessa beiga mindre frön är egentligen solroskärnor.
Nog om det... några nackdelar med att baka morotsbullarna? Ja, det var en väldigt lång jästid. Det var därför jag satte degen på fredagkvällen, kröp ner i soffan framför en film, pausade filmen, bakade ut bullarna, lät de jäsa igen och fortsatte filmen, pausade, in i ugnen 20 minuter, pausade igen - ja ni fattar!
 
Det blev en plåt med fina stora bullar av degsatsen.
 
 Mille
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0