Försöker vara lite nyttig

Hur bra det går vet jag inte.

Det är ju fruktansvärt många nu som har tagit sig an både GI-metoden och LCHF men jag har nog konstaterat att ingetdera passar mig direkt. Ibland vill jag kunna vara spontan i mitt matlagande och inte behöva styras av bestämda ingredienser och recept. Dock kan man ju tänka lite på midjemåttet så här innan sommaren, det är ju svårt att undgå!

Det handlas mycket grönsaker till vårt hem just nu. Jag försöker att äta regelbundet, lite mindre portioner och mindre onyttigheter och kolhydrater. Det är roligt också att prova lite nytt, som t.ex. quinoa som jag gjorde en sallad på igår. Annars kommer jag nog aldrig hålla mig till någon diet så länge jag är så matglad som jag är idag.


En nyttigare tallrik har sett ljuset i Milles kök

Gårdagens middag bestod av en laxflé toppad med färskost vitlök/örter, en ostomelett och quinoasallad med tomat, äpple, paprika, lök, salladsblad och basilika smaksatt med min goda olivolja med citronsmak.

Mille


Kommentarer
Marie

Gott ser det ut i alla fall :)

2012-05-02 @ 12:17:45
URL: http://livetotelltheworld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0