Snabba Tacos

Måndag,

det blev en Tacos-dag. Det har varit en tradition ett tag i Sverige att Tacos är maten som intas vid det så väl kända "fredagsmyset", men jag tycker att måndagar funkar lika bra!

Idag blev mina Tacos en bjudmiddag till mina föräldrar men med ett snabbare enklare alternativ utan massa disk och krångel. Detta funkar dock bara om man vet vad alla middagsgästerna gillar, men jag känner ju mina föräldrar väldigt väl... underbara människor!

Tips på snabbare Tacos:

Fräs färska champinjoner tillsammans med köttfärsen och tacokryddmixen, så är det blandat och klart

Blanda alla grönsaker och hackad lök i en skål, så sparar du disk

Riv inte osten, ställ fram den hel och hyvla skivor istället

Skippa guaqamole och annat krångel, det får du ta när du har ork på fredagarna

Tortillabröden behöver inte värmas, de är goda ändå


Måndagsmiddagen är serverad, ibland behöver inte dukningen vara så tjusig


Såserna jag hade till var Santa Marias Pinapple Salsa och Creme Fraiche smaksatt med tomat och basilika

Vad åt du till måndagsmiddag?

Mille


Kommentarer
Peter Hellberg

En rätt tråkig fiskgratäng och till det serverades Kronenbourg 1664 Blanc

2011-03-22 @ 00:00:34
URL: http://c7.se/
Mille

Var fiskgratängen möjligtvis färdig och hette Findus? Du vet väl att man kan piffa upp dem i så fall med lite skaldjur och god sallad...

2011-03-22 @ 17:49:31
Mattias

Igår så blev det en kulinarisk rätt bestående av pennepasta och kyckling, toppat med currysås. Fint ska det va :)

2011-03-22 @ 19:11:22
Juni

Grym design du har på din blogg. Har du gjort den själv? Riktigt snyggt i alla fall!

2011-07-11 @ 07:26:08
URL: http://gravidforsakring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0