Smoothies

Ta fram din mixer, massa frukt och en skvätt fantasi.




Törstig, dessertsugen och längtar efter att sitta på balkongen med en kall dricka. Ja, i det skicket var jag efter jobbet igår. Så det bar av till affären där jag träffade en kompis och vi handlade olika frukter och naturellyoghurt.

Lite inspirerade blev vi av min bok "Smoothies" av Claes Karlsson men den egna fantasin och en klick yoghurt satte sin egen prägel på just våra Smoothiesar.


Balkonghäng med Smoothies i martiniglas känns lite lyxigt

Smoothie Nr 1: 
(räcker till två större glas, eller fyra snyggare drinkglas)

  • 1 banan

  • 2 nektariner

  • en näve jordgubbar

  • en skvätt pressad citron

  • lite yoghurt

  • några isbitar

Dela bananen och nektarinerna i mindre bitar och lägg ner alla ingredienser i mixern. Kör en stund på full effekt tills hela blandningen blivit en jämn smet. Tro mig, det är inte så himla gott att få en större halvmosig bananbit i munnen.

Smoothie Nr 2:

  • en halv banan

  • en halv galiamelon

  • många jordgubbar

  • mer is den här gången

  • mindre yoghurt

  • en pressad lime


Båda blev goda men den här senare blev lite vattnigare och mer läskande

Nu har jag även blivit så intresserad av det här med fruktsmoothies att jag gjorde mig en till frukost imorse också och vill inbilla mig att det är en nyttig energikick, för det är det väl?


Mille


Kommentarer
Marie

Mums vad gott det ser ut! Ska gå in och köpa en yoghurt på vägen hem, bär har jag massor i frysen :) kram

2011-07-04 @ 11:27:17
URL: http://livetotelltheworld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0