Inspirationslöst

Det är en grå period vi är inne i nu...

både känslo- och vädermässigt. Jag kan inte bjuda några gäster, jag har inget att fira och har dessutom varit sjuk med feber i en hel vecka och tappat aptiten rejält. Men äta bör man - annars dör man.

Jag försöker att pigga upp middagarna lite grann men gör i dagsläget nästan bara det enklaste enkla.

Måndag:

Kom hem sent från jobbet och orkade inte ta många tag i köket så det fick bli pizza på färdig deg och sås.
På Lidl, Ica och Willys med flera kan man köpa färdig pizzadeg på rulle med tillhörande tomatsås. Det tycker jag är väldigt smidigt men tyvärr inte lika gott som om du bakar egen pizza. Det duger en grå måndag om inte annat.


Till pålägg hade jag färska champinjoner, lök, lufttorkad skinka, salami, räkor och riven mozzarrella.

Det blir godare med mycket pålägg!

Tisdag:

Jag kände mig nästan inte hungrig på kvällen men efter kl. 19 blev jag istället ganska sötsugen... tittade in i kylskåpet och plockade fram två ägg och mjölken. Rotade i frysen efter bröd och hittade rostbröd med vallmofrön. Finemang. Kan ni gissa vad de tre ingredienserna gör?  Jo, min pappas bästa frukostmeny: Fattiga riddare!

Vispa två ägg och lika stor del mjölk i en bunke. Salta lätt. Doppa brödskivor (då ej frysta alltså, jag tinade mina såklart) en och en tills de blivit  blöta och sugit åt sig lite vätska. Stek en liten stund i flytande margarin tills de fått en gyllene pannkaksfärg. 
Ät med sylt, sirap, socker och kanel, smör och socker eller vad ni gillar.

Frukost till middag? Ja det går väl an!

Onsdag:

Har inte kommit ut i köket än så jag har inte riktigt klurat ut vad kvällens middag ska bestå av. I frysen har jag lax, pytt i panna, färdig lasagne, och grönsaker och i kylen ligger en hel falukorv.

Det lutar åt Laxfile med dillsås och potatismos eller Korv Stroganoff, men få får jag nog först resa mig ur soffan och faktiskt ta tag i en stekpanna eller kastrull först!

Mille


Kommentarer
Marie

Usch, jag tycker alltid att det är jättejobbigt att komma på vad jag ska äta, men jättekul att laga mat såklart. Idag blev det pannkakor :)

2011-02-02 @ 19:14:55
URL: http://livetotelltheworld.blogspot.com
Mille

Ja pannkakor hade jag gjort om det inte blivit fattiga riddare. (ungefär samma förstås) Ibland får man ju gotta till det lite mitt i veckan... även om det känns som efterrätter ;)

2011-02-02 @ 19:17:47
Smsa Låna

Intressant blogg du har! Jag har kollat igenom några av dina andra inlägg och jag diggar vad jag ser :D.

2011-07-20 @ 05:03:56
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0