Spaghetti med köttfärssås

En klassiker!

Ikväll ska jag bjuda min pappa och min bror på middag och då finns det bara en enda perfekt maträtt - Spaghetti med köttfärssås. Jag ska också försöka att göra ett lika gott resultat som pappa brukar, min pappa som är mästaren över köttfärssås. Hans hemlighet är att aldrig snåla på vitlöken och att inte fräsa köttfärsen på det sätt att den blir alldeles finfördelad, nej, i pappas köttfärssås finns det både vitlökssting och tuggmotstånd.

För min egen del smakar köttfärssåsen ofta annorlunda från gång till gång, grunden och kryddsättningen är för det mesta densamma men det är lätt att hälla i det som finns i kylskåpet. Ibland minskar jag på tomatkross och ersätter det med Creme Fraiche. "Man tager vad man haver" som en klok kvinna en gång sade (även om jag läst någonstans att Cajsa Warg egentligen aldrig sade så själv).

Nu är det dags att sätta igång att laga, ska börja med att skära och fräsa färska champinjoner som är en riktigt god ingrediens till denna försvenskade italienska klassiker.

Mille




Kommentarer
Alucard

Bästa klassikern! :)

2011-04-06 @ 11:57:37
URL: http://tailsweep.com
Marie

Mums! Det var ett tag sedan jag gjorde Köttfärssås, får vi nog ta och göra en dag :) Tack för tipset!" Kram

2011-04-06 @ 12:50:22
URL: http://livetottelltheworld.blogspot.com
lovisa

gott:D

2011-04-06 @ 13:34:55
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0