Välkommen till min nya blogg!

Jag är ingen utbildad kock,

jag är bara en tjej som älskar mat. En tjej som har vuxit upp i en matglad familj. En tjej som har fått sina matlagningskurser från mamma och pappa, hemkunskapen i skolan och den egna nyfikenheten.

För mig är både planerandet, förberedandet, lagandet och ätandet en njutning - och en riktigt avkopplande stund. Det är inte heller helt fel att få bjuda andra på mat och förhoppningsvis få se dem njuta också.

Här startar nu min matblogg som handlar om helt vanlig mat i det helt vanliga vardagslivet. Jag kommer att försöka uppdatera så ofta jag kan med det jag lagar och bakar till mig själv och andra. Jag vill även dela med mig av andra erfarenheter inom ämnet smakupplevelser.
Eftersom jag inte har någon fenomenal inkomst så kommer maten att hålla sig just där, i vardagslivet.
Men, vem vet, en dag kanske även jag kan köpa och servera en hummer eller något annat särskilt kulinariskt och ruskigt dyrt...

Mille


Kommentarer
Sonja Wahlstedt

Hej Mille!

Jag tycker att dina recept förslag verkade både lättlagade och goda, kanske testar jag ditt kyckling recept någon dag. Vad det gäller tydligheten i ditt upplägg, var det bra skrivet så forsätt att blogga kring ämnet mat. Kram Sonja

2010-12-02 @ 18:37:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0