Coleslaw

Amerikansk kladdig sallad av den bästa.
 
Ett perfekt tillbehör till grillningen men också till pizza, grillad kyckling eller annat.
 
Jag hade redan receptet halvt i huvudet när jag skulle göra min Coleslaw men jag dubbelkollade på nätet (recept Coleslaw på ica.se) där jag också hittade en del kommentarer från folk. Det var flera som hade provat att hetta upp den med kryddor eller tabasco eller förändra sötman med hjälp av ett rivet äpple. Jag testade både och och är mycket nöjd med hur min Coleslaw blev. I orginalreceptet var det rödlök som skulle vara i men jag byter alltid ut det mot purjolök istället. Det går också att riva i lite vitlök, men det gjorde jag inte den här gången.
 
När salladen har stått och dragit sig i kylen en dag är den ännu godare
 
Mille
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0