Chokladmousse

"Kockens" Chokladmousse,
 
med 70% kakao och tydligen en "äkta italiensk dessert", det var jag tvungen att prova. Jag är mycket förtjust i helt vanlig chokladpudding och brukar inte vilja byta ut det hederliga orginalet men ibland får man chansa.
 
För att piffa upp efterrätten tog jag fram mina fina handblåsta martiniglas som jag tror att jag fick i 18årspresent av gamla skolkompisar. Härligt att de kommer till användning!
 
Chokladmoussen skulle vispas jättelänge, men jag fuskade lite när elvispen blev lite för varm
 
Med vispgrädde och hallon på toppen blev det en lyxig dessert till spelkvällen
 
Provsmakningsbetyg: Smaskens till sista slicken
 
Jag kommer nog satsa på den här chokladmoussen igen, tills jag orkar lära mig att göra helt egen från grunden det vill säga.
 
Mille
 

Kommentarer
Alucard

Pandemic! :)

Svar: Precis! Det här nu den nationella Pandemic-desserten :)
Mille

2013-04-30 @ 11:42:17
URL: http://symphonyofthenight.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0