Kycklingwokgratäng?

Vad ska jag kalla den här maträtten?
Kom gärna med förslag!

Jag fick med mig kycklingwok hem från jobbet förra veckan och bestämde mig för att piffa till maten lite - som vanligt. Jag började med att fräsa purjolök och pressad vitlök med lite olja i en panna. Tillsatte därefter lite wokgrönsaker från frysen. Sist hade jag i en halv burk creme fraiche med chili och paprika, lite sweet chilisås, en skvätt matlagningsgrädde och den färdiga woken som var arbetsdagens rester. Ner med grytan (såsen? gratängen?) i en ugnsfast form och strö på lite riven ost. Den här rätten stod således sedan i ugnen tills osten smälte och serverades sedan med ris och fick bara goda betyg trots sin avsaknad på ett passande namn.


Mycket bra sätt att kunna använda resterna och även piffa upp smaken, tyckte jag...

Mille



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0