Fruktskål

Varför har jag inte frukt hemma oftare?


Så vackert och färgglatt det blir av bara lite äpplen och citrusfrukter

Men jag brukar dra mig för att köpa hem för mycket frukt. Delvis för att jag ändå äter frukt varje dag på jobbet och för att de hinner bli dåliga för att vi inte äter upp dem i tid. En fylld fruktskål kan vara lika fint som en blombukett egentligen och i framtiden tänker jag bli bättre på att ha frukt hemma.

Ju mer jag funderade på min fruktskål så kom jag ihåg att det finns mycket att göra med olika frukter. Citroner och äpplen använder jag förstås en hel del i matlagning och sallader. Bananer kan man ha i frukostfilen, på varma mackor och pizza eller i Flygande Jakob. Min kanin smaskar också gärna i sig både banan och äpple faktiskt. Ananas är ju häftigt att ha hemma, för att den ser så exotisk ut, men jag föredrar att köpa det på burk då den är så svår att skära upp. En annan favoritfrukt jag har är mango. Jag har ett recept (i huvudet) på en jättegod mangosallad som är härligt somrig. Det receptet lägger jag upp när grillsäsongen börjar närma sig tror jag... annars börjar ni bara längta för mycket till våren.

Vilken är din favoritfrukt?

Mille


Kommentarer
Marie

Vi har alltid frukt hemma! Idag köpte vi faktiskt en melon, det är gott att variera lite tycker jag :). Mango är en favort här med! kram

2012-01-28 @ 16:31:20
URL: http://livetotelltheworld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0