Köttbullewok

När jag var fattig student introducerade jag den här måltiden.

Då i annan billigare variant med snabbnudlar, köttbullar och frysta wokgrönsaker.
Idag har måltiden blivit förfinad med färska grönsaker och finare varianter av nudlar. Men köttbullarna är fortfarande de samma, även om jag provade Icas Delikatessköttbullar just ikväll. Finns det någon person som alltid håller sig till samma sorts köttbullar / fiskpinnar / korv / bröd / sylt? Jag byter faktiskt ganska ofta, även om man har några favoriter självklart!


Köttbullar, broccoli, morot, sockerärtor och purjolök

Förkoka broccolin tills den är halvhård. Fräs grönsaker och köttbullar. Tänk på att morötterna och broccolin behöver lite längre tid i pannan än vad sockerärtorna gör. Purjon kan du bara kasta i lite hastigt och lustigt mot slutet.

Nudlar kokade jag vid sidan om och jag bestämde mig för att prova en färdig woksås till hela maträtten. Det blev ju starkt, men tyvärr lite för mycket "parfymkänsla" i kryddorna... för min smak det vill säga. Jag spice:ade faktiskt till det lite extra med röd chili, dock inte hela den som är på bilden.


Såsen är godkänd, men föll mig inte riktigt i smaken. Jag hade hoppats på mer currykänsla och mindre koriandertoner. Såsen häller man i allra sist då den bara ska bli lite varm.

Allt som allt vill jag ju säga att en köttbullewok kan innehålla i princip vad som helst för grönsaker som just du gillar i wok. Ett säkert kort som alltid går hem hos mig i alla fall. Däremot lägger jag inte ner "jakten på den godaste woksåsen", men den här ikväll förstörde nästan hela resultatet, tyvärr.

Mille


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0