Kaffe utan mjölk!

Eftersom jag måste ha mjölk i mitt kaffe...

och alla människor inte alltid har mjölk hemma... kommer jag ofta på smarta lösningar som faktiskt är ganska okej. Just nu är jag hemma hos min bror som så snällt förvarnade mig att det inte fanns någon mjölk till kaffet. Han sprang iväg till jobbet imorse och jag har julledigt fast det finns ingen affär precis i närheten där han bor.

Men det löste sig. I morgonens kaffe hade jag istället - vispgrädde på sprutflaska.

Andra lösningar jag har provat i kaffet tidigare är:

  • Vaniljglass

  • Chokladglass

  • Grädde

  • Matlagningsgrädde

  • Mjölkpulver

  • Baileys

Jag rekommenderar inte alla som någon fettsnål lösning, eller smidig lösning i morgonkaffet... men det duger bra i krissituationer! Det lovar jag.

Mille



Kommentarer
Alucard

Du e så påhittig systra mi! :)

2010-12-26 @ 12:36:39
URL: http://symphonyofthenight.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0