Curry & Tomatsås

Färdiga såser är ju himla smidigt...

och när jag var ute och handlade i torsdags hittade jag en nyhet från Rydbergs såser i påsar, Curry & Tomat.


På baksidan av påsen fanns ett middagstips...

Aha! Vilket bra tips, snabbt och enkelt... lät gott.
"Fräs kyckling, paprika och purjolök och häll över såsen." Typ.


Enkelt va?

Jag skar kycklingfilé i smala strimlor och fräste dem först, med lite salt och peppar på. När de hade blivit i princip halvklara lade jag till paprika och även zuccini, eftersom jag hade det över i kylskåpet sen jag lagade min förra grönsaksblandning. Sist på slutet lade jag i skivor av purjolök så att de inte skulle steka för länge och bli brända.

På med såsen och värm allt. Servera med basmatiris eller pasta (vilket var det som stod i middagstipset på påsen).

Resultat: Mycket gott och stort plus för hur smidigt och enkelt det var. Såsen var mild i smaken och hade en lagom stark currysmak, lite så att man mest anade att det var curry i och inte att kryddan tog över alla andra smaker.
Jag tror att såsen passar till mycket annat också, kanske räkor? 
Prova själva!

Mille



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0