Panera fisk

Det går inte att jämföra med fiskpinnar,
 
egen panering är så gott. Lite kladdigt och tar någon minut extra men helt klart värt besväret. Jag brukar panera hajmalfilé eller rödspätta och allra godast är det med kall romsås till och hemlagat potatismos.
 
Redo för att börja kladda med paneringen...
 
Om du vill ge dig på det här projektet själv så behöver du vispa upp ägg i en skål och blanda mjöl, ströbröd och lite salt på en tallrik. Doppa fiskfiléerna först i ägget och sen i mjölblandningen och stek dem i smör och lite olja. Eftersom paneringen suger upp massa fett i pannan behöver man fylla på med mer smör och olja efter varje fisk har stekts färdigt.
 
Sen kan du hålla de färdigstekta fiskarna varma i ugnen på 150° tills det är dags att äta
 
Hemlagat från botten till toppen, då är det godast
 
Jag rev ner en bit Västerbottenost i potatismoset och kryddade det med grovmalen svartpeppar, det blev jättegott!
 
Mille
 
 

Kommentarer
Marie

Jag håller med, hemmagjord panering ska det vara :) När kommer du till skåne?

Svar: Hej Marie!Jag ska försöka komma ner så fort jag kan nu under januari/februari. Ta en liten weekend-getaway! ;)
Mille

2013-01-11 @ 14:23:26
URL: http://livetotelltheworld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0