Sista snön.. och lite grillning på det

 
Vi orkade inte vänta på våren,
 
och har därmed grillat flera gånger sedan sist. Dock har sambon gett upp sina shorts och sommarskjortan igen när han insåg att alla gäster hade det så varmt och gott inne i huset med sina glas i handen.
 
I frysdisken på Ica kan man ibland hitta lite roligare kött och mycket vilt. Vi ville testa oss fram och valde den här grillkvällen att servera vildsvin och känguru. Vildsvin hade jag smakat tidigare och det är väldigt saftigt och gott. Känguru däremot var en ny smakupplevelse.
 
Glada grillgänget
 
På tallriken ligger en vilsvinsbiff, hemmagjort vitlök- och örtsmör, hemlagad potatisgratäng, cocktailtomater och schalottenlök i balsamvinäger och bearnaisesås från påse
 
Så gott det var alltihop, en riktig festmåltid. Men, vi konstaterade att känguru är som en oxfilé - den får absolut inte grillas för länge. Ju rödare kött desto saftigare och godare. Skulle nog även kunna jämföra det med lamm som om det tillagas för länge blir det segt och smakar kofta, sägs det ju. Kan annars verkligen rekommendera både känguru och vildsvin, det är också roligt att komma ett steg ifrån den vanliga karrén och ryggbiffen som annars grillas hela tiden.
 
Det ska bli spännande att se om jag hittar något annat exotiskt kött nästa gång. Här i närheten där jag bor finns annars en köttbod dit man kan specialbeställa kött och jag måste säga att jag är lite nyfiken på alligator, efter att ha studerat Jamie Olivers amerikanska kokbok.
Bara inte kanin! Det kommer jag nog aldrig att smaka, man äter inte sina husdjur. Så det så.
 
Mille
 
 
 
 
 

Kommentarer
Alucard

Usch och fy, sicken bild :)

Svar: Ni är så söta!
Mille

2013-04-30 @ 11:39:24
URL: http://symphonyofthenight.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0