Thaigryta med fläsk

Vardagsmiddag med lite thaikänsla

... ska jag säga som aldrig varit i Thailand! Men min kollega har och han tog med sig en häftig röd currypasta åt mig som jag ikväll tillsatte i min gryta och faktiskt vågade vara lite mer generös med för första gången.



Den här måltiden blev väldigt enkel.

1. Strimla fläskkött och fräs i lite olja i en wokpanna. Jag saltade och pepprade lite också men vet inte om det var nödvändigt.

2. När köttet nästan är färdigt tillsätter du din favoritblandning av frysta wokgrönsaker. Fräs på hög värme och rör om hela tiden - för det har jag sett att kockarna gör på wokrestauranger så det måste ju vara bra till nåt.

3. Tillsätt soja, en pressad vitlöksklyfta och en rejäl klick röd currypasta. Jag hade även i lite av min älskade Sweet Chilisås, jag kommer helt enkelt inte ifrån den.

4. Häll på en burk kokosmjölk och värm upp.

5. Servera med nudlar i en djup tallrik.



Jag tror dock i efterhand att maten hade blivit godare med kyckling istället, men det är väl en smaksak

Inte att förglömma:

6. Sätt inte maten i vrångstrupen för om det var starkt innan så kan jag garantera att det blev ännu starkare då, jag provade nämligen.

Mille


Kommentarer
Marie

Mums! Ser gott ut gumman! Tack för flyttkortet förresten :) kram

2012-01-19 @ 08:32:45
URL: http://livetotelltheworld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0