Min senaste tjejmiddag

Recept på en lyckad tjejkväll...


Välkomstdrink med massa frukt och färg


Trevliga vänner såklart...

Till maten:

Pastasallad

Kycklingklubbor

Falafel

Salami och lufttorkad skinka

Ostbricka

Hembakat bröd och kex


Till efterrätt:


Mina gäster fick blanda sitt eget strössel

Jag dukade fram kaffe, vaniljglass och ett fat med olika tillbehör som passar att ha på glassen. På serveringsbänken stod också mixern framme så att varje gäst kunde köra sin egen strösselblandning i mixern. Min favorit blev en blandning av valnötter, kaffebönor, apelsinchoklad och lite kex, vilket passade perfekt till vaniljglassen och min "kaffe-på-maten". Tyvärr glömde jag att ställa fram Baileysflaskan, vilket är en riktigt smarrig glassås vid festliga tillfällen. Det får bli till nästa party!


Kvällen avslutades med mer kaffe, en stor godisskål och ett spel med fnissiga frågor.

Och har du dig en lyckad tjejkväll.

Mille




Kommentarer
Marie

Ser väldigt gott ut Mille! Ses på lördag! KRAM

2011-05-04 @ 09:59:50
URL: http://livetotelltheworld.blogspot.co

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0