En annorlunda nattmacka

Ibland blir man hungrig på kvällskvisten....

och vill inte bara äta en torr knäckemacka med ost. Igår kväll skapade jag därför den här kreationen:

1. Ta fram ett tortillabröd (sådana har jag ofta i frysen)

2. Spritsa på lite ketchup

3. Lägg på några skivor ost

4. Klicka på en rejäl klick av köttfärssås (som jag förmodar att du har färdig i kylen eftersom det blev rester över sist du gjorde köttfärssås, eller hur?!)

5. Rulla ihop tortillan

6. Lägg på en skiva ost och krydda med lite grillkrydda ovanpå

7. Micra på full effekt tills osten smält och allt har blivit varmt


Det blev faktiskt gott, men förmodar ju då alltså att du har tortillabröd och köttfärssås hemma. Vill även berätta att det funkar bra att lägga köttfärssås ovanpå ett formbröd också, sedan ketchup, ost och grillkrydda... gör du så har du istället skapat en klassisk "Pizzamacka", ett mycket populärt mellanmål i mitt barndomshem.


Mille

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0