Hemmagjorda Quesadillas

I fredags pratade jag och Majsan om Tapas.

Jag är enormt förtjust i tapasrestauranger, jag älskar utbudet och valmöjligheterna och hur alla i sällskapet kan sitta och plocka det de helst vill smaka på. Vi har många gånger ätit på Barcelona, www.barcelonabar.com, i Stockholm och där väljer vi alltid Quesadillas på menyn. Därefter har jag själv gett mig på att göra egna Quesadillas som jag egentligen bara gjort på känn.

Så här gör jag mina Quesadillas:

  • Tortillabröd, den storlek som får plats i din stekpanna

  • Riven ost

  • Färdigstekta kycklingbitar (tips: fryst salladskyckling)

  • Finhackad lök

  • Tacokryddmix

 

Strö ut alla ingredienserna på ett tortillabröd och krydda med tacokryddan


För en smalare variant använder jag mager ost och fullkornstortilla!


Lägg ett till tortillabröd ovanpå och stek i en torr panna en liten stund på varje sida, när du vänder MÅSTE du hålla handen ovanpå annars trillar allt ut


När osten har smält helt inuti och en liten stekyta har uppkommit är Quesadillasarna klara, då delar du dem i fjärdedelar med en sylvass kniv... eller en vanlig skitkniv om du vill det (jag råkade ta en Ikea-kniv och det gick inte lika bra)


Håll Quesadillasarna varma i ugnen (150
°) tills ni ska äta, annars blir det ett himla väntande tills alla får sin smakbit


Om det inte blir fler Tapas till middagen så duger det gott med en sallad och lite roliga salsa- eller dipsåser som tillbehör

Mille

 


Kommentarer
Marie

Åhh tapas är helt underbart, mina föräldrar gör mycket sånt som du säkert vet! Det finns en superfin och god restaurang i Malmö som heter La Roche, lite dyrare men lätt värt det! kram

2011-02-16 @ 11:12:43
URL: http://livetotelltheworld.blogspot.com
Alucard

Ååå, dessa är farliga, risken är rätt stor att man äter alldeles för många :)

2011-02-22 @ 12:23:53
URL: http://symphonyofthenight.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0