Pytt och Bearnaisesås

Jag ber om ursäkt för all denna Pytt i Panna,

men det går ju inte att undgå att det är enkelt och skönt att bara steka något som kommer direkt ur en påse i frysen. Men, som vanligt, har jag piffat till maten lite. Den här gången blev det gröna bönor och chilikryddning och även om ni inte tror mig så brukar jag ibland ha Bearnaisesås till min pytt. Att ha Bearnaisesås till kött och potatis är ju inget konstigt, så jag tänkte mig att det skulle passa även till en rätt i tärningsform.  


Chilikryddad Pytt i Panna med gröna bönor, vändstekt ägg, Bearnaisesås och en klick ketchup.

Mille


Kommentarer
bisa

Jag googlade på 'pyttipanna bearnaisesås' för att kolla om det fanns några exempel på att det går att kombinera. Ville ha nån sås till pyttipannan som såg torr och tråkig ut.

Din blogg var det enda som kom upp med det förslaget. :-) Så jag tänkte att jag skriver väl en liten hälsning här.

Jag gjorde iordning bearnaisesås till pyttipannan och det blev inte alls dumt. :-)

2012-02-20 @ 19:47:03
Mille

Vad roligt att du hittade min blogg!

Och att det finns fler än jag som tycker att bearnaise passar till pytten. Hoppas att din mat blev lyckad, titta gärna in här igen för mina idéer sprutar ut ibland. Kanske kan vara till nytta fler gånger.

Mille

2012-05-05 @ 14:17:58
URL: http://millelagarmat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0