Glöm chokladkolan!

Glöm allt jag skrev igår...

idag tar jag fram min kola ur kylen och den har inte stelnat något alls nästan. Den är rinnig och seg och går inte ens att få loss från smörgåspappret. Så arg jag blir, och jag som kokade och kokade, rörde och rörde, testade och testade.

Idag tar jag tillbaka en del av mina ord från igår, för det första, det gick inte bra att koka kolan. För det andra, det är inte lätt att koka kola bara för att man har gjort det någon gång tidigare.

Jag undrar om det var jag som var för ivrig eller om det helt enkelt inte går bra att koka dubbel sats, men det borde ju inte vara så. Nu ska jag fundera ut vad jag istället kan ta med mig till glöggfikat på lördag. Alla kolaingredienser är slut så det projektet ger jag mig inte på igen. Jag funderar lite på om det går att baka någon kaka, eller muffins och sedan använda den halvfärdiga kolan som ett smetigt överdrag? Den är i alla fall väldigt god!

Om någon där ute vet varför min chokladkola inte ville bli bra, säg till.

Mille


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0